Βασικές Έννοιες Σχεδίασης του MENTOR GRAPHICS

 

Schematic capture: ορίζεται η διαδικασία δημιουργίας σχηματικού (ηλεκτρονικού) διαγράμματος με τη βοήθεια ηλεκτρονικού υπολογιστή, της αποθήκευσης και της χρησιμοποίησής του από άλλα προγράμματα.

 

Back Annotation: είναι πληροφορίες (Data) που άλλα προγράμματα εφαρμογές επιστρέφουν στο Design Architect και στο DVE (Design Viewpoint Editor).

 

Back Annotation Property Values: οι επιστρεφόμενες αυτές πληροφορίες έχουν σχέση με τιμές ιδιοτήτων που επιστρέφονται ενημερωμένες από τις downstream εφαρμογές.

 

Electronic Design: είναι το πλήρες σχέδιο το οποίο αποτελείται από δύο στοιχεία. Το Component και το Design Viewpoint.

 

Component: είναι ένα αντικείμενο που περιέχει διάφορα σετ από μοντέλα που περιγράφουν την λειτουργική, χρονική, γραφική συμπεριφορά από ένα ηλεκτρονικό σχέδιο. Το component μπορεί να αντιπροσωπεύει από μια απλή πύλη AND, NOT, Multiplexer ή ένα πολύπλοκο ολοκληρωμένο κύκλωμα και αποτελείται από models όπως σχηματικό διάγραμμα, σύμβολο, ή VHDL μοντέλα.

Το component περιέχει επίσης ένα μηχανισμό που ορίζει ποια μοντέλα θα χρησιμοποιηθούν κάθε φορά. Αυτός ο μηχανισμός ονομάζεται Component Interface.

(στις περιγραφές των εφαρμογών αντί για component χρησιμοποιούμε την ελληνική ορολογία του, δηλαδή "εξάρτημα").

 

Models: περιγράφουν την λειτουργική (functional) ή την μη λειτουργική (non-functional) συμπεριφορά ενός σχεδίου. Ένα ή περισσότερα models μπορούν να αποτελούν συστατικά μέρη του component.

Functional models είναι τα VHDL, Schematics και χρησιμοποιούνται για να περιγράψουν την λειτουργία του κυκλώματός μας και από τις εφαρμογές που αναλύουν το σχέδιο μας όπως το QuickSim II.

Non-functional models δεν περιγράφουν την λειτουργία του κυκλώματος αλλά, αλλά στοιχεία, όπως τον χρονισμό του κυκλώματος (technology file) και την γραφική εμφάνιση (Symbol).

 

Design Viewpoint: είναι ένα σχεδιαστικό αντικείμενο που προσδιορίζει σχεδιαστικές πληροφορίες του σχεδίου μας για τις downstream εφαρμογές. Περιέχει όλες τις πληροφορίες διαμόρφωσης του σχεδίου, κατανεμημένες μέσα από τέσσερις κατηγορίες κανόνων : Parameter, Primitive, Visible Property, Substitute. Οι συγκεκριμένες για κάθε component ιεραρχικές δομές που χαρακτηρίζει το design viewpoint είναι απαραίτητες για τις εφαρμογές που θα χρησιμοποιήσουν το component. Το design viewpoint περιέχει και άλλα αντικείμενα τα οποία δημιουργούνται από εφαρμογές όπως το QuickSim II.

 

Downstream Applications: έτσι ορίζονται οι εφαρμογές-προγράμματα που χρησιμοποιούν το σχέδιο μας μετά την αρχική δημιουργία του στο Design Architect, όπως το QUICKSIM II, ACCUSIM, IC GRAPH, IC BLOCK κ.α. Αυτές οι εφαρμογές έχουν default design configuration setup. Όταν έχουμε δημιουργήσει ένα component μπορούμε να το περάσουμε από μια τέτοια downstream εφαρμογή και αυτή σύμφωνα με το default configuration setup δημιουργεί ένα Design Viewpoint το οποίο μας βοηθάει στην βελτίωση του σχεδίου μας.

 

Schematic (ή σχηματικό): είναι μια γραφική περιγραφή συμπεριφοράς ενός κυκλώματος. Αποτελείται από ένωση και συνδυασμό μεταξύ διαφόρων στοιχείων και ηλεκτρικών αντικειμένων.

Ορισμοί ορολογιών και στοιχείων που σχετίζονται με τα συνθετικά αντικείμενα ενός schematic:

 

Instances of logical symbols (ή αντίγραφα λογικών συμβόλων): αυτά μπορούν να αντιπροσωπεύουν οτιδήποτε ξεκινώντας από μια απλή πύλη έως ένα ολοκληρωμένο κύκλωμα.

Nets: τα nets είναι pin-to-pin καλωδιακές συνδέσεις μεταξύ των Instances του schematic sheet (σχηματικό φύλλο).

Property Name / Value: είναι ονομασίες ιδιοτήτων property name και αντίστοιχα οι τιμές property value που παίρνουν. Μας παρέχουν πληροφορίες για τα αντικείμενα που χρησιμοποιούμε στο σχέδιο μας. Άλλες ιδιότητες εμφανίζονται στο σχέδιο μας και άλλες όχι, ανάλογα από την παράμετρο visibility.

Comment Text and Graphics: είναι σχόλια που συνοδεύουν το σχέδιο. Δίνουν χρήσιμες πληροφορίες για το schematic sheet.

 

Ορισμοί ηλεκτρικών αντικειμένων που χρησιμοποιούνται για την δημιουργία του σχεδίου:

 

Pins: είναι τα "ποδαράκια" των ολοκληρωμένων ή γενικότερα ενός symbol instance. Ουσιαστικά τα pins είναι τα σημεία συνδέσεως ενός symbol instance και των nets.

Nets and Buses: ως Net ορίζεται το μοναδικό σήμα (ένα καλώδιο), ενώ ένα σετ από σήματα (πολλά καλώδια) ορίζεται ως Bus.

Frames: το Frame είναι ένα γραφικό πλαίσιο το οποίο περιλαμβάνει ένα κύκλωμα που υπό συνθήκη περιλαμβάνεται ή επαναλαμβάνεται πολλές φορές στο συνολικό σχέδιο μας. Οι συνθήκες ορίζονται από εκφράσεις τύπου FOR, IF, CASE, που ακολουθούν ορισμένους κανόνες ώστε η διασύνδεσή τους με το υπόλοιπο κύκλωμα να είναι σωστή.

Instance: ως instance ορίζεται το πλήρες αντίγραφο, σχηματικό και λειτουργικό, από ένα πρωτότυπο symbol. Η διαδικασία της τοποθέτησης των Instance στο σχέδιο ονομάζεται Instantiation.

Port: το component αυτό χρησιμοποιείτε για να δείξει ότι ένα net έχει εξωτερική σύνδεση από το σχέδιο. Έχει μόνο ένα pin και Class Property value (ενός instance) "P".

 

Symbol: ένα symbol μπορεί να αντιπροσωπεύει οτιδήποτε, από ένα διακριτό εξάρτημα όπως μια αντίσταση, έως ένα πολύπλοκο ολοκληρωμένο κύκλωμα. Είναι δηλαδή το σύμβολο αυτού του εξαρτήματος ή κυκλώματος που η εσωτερική του λειτουργία μπορεί να ορίζεται ή και όχι κατά την στιγμή της δημιουργίας του.

 

 

Eπιστροφή στο Mentor Graphics Tools