ΕΓΧΕΙΡΙΔΙΟ ΤΟΥ ECHO : ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5, ΕΚΣΦΑΛΜΑΤΩΣΗ (TROUBLE SHOOTING) Σελίδα αφετηρίας του I'M-Europe Σελίδα αφετηρίας του ECHO Επιστροφή στα Περιεχόμενα του εγχειριδίου χρήστη

ΕΓΧΕΙΡΙΔΙΟ ΤΟΥ ECHO

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5

ΕΚΣΦΑΛΜΑΤΩΣΗ (TROUBLE SHOOTING)



ΕΙΣΑΓΩΓΗ

Το Κεφάλαιο 5 συζητά μερικά πιθανά προβλήματα που δύναστε να συναντήσετε για να σας βοηθήσει να αναγνωρίσετε πιθανά αίτια. Αν, μετά το διάβασμα αυτού του τμήματος, εξακολουθείτε να έχετε πρόβλημα καλέστε το Γραφείο Αρωγής (Help Desk) του ECHO.

ΠΡΟΤΟΥ ΚΑΛΕΣΕΤΕ ΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΡΩΓΗΣ (HELP DESK)

Προτού καλέσετε το Γραφείο Αρωγής του ECHO διαβάστε τις ακόλουθες παραγράφους για να διαπιστώσετε αν μπορείτε να επιλύσετε το πρόβλημα μόνος σας. Γράψτε σημειώσεις της ακολουθίας των συμβάντων που οδήγησαν στο πρόβλημα, συμπεριλαμβανομένων και των πληκτροπατημάτων (πληκτρολογήσεων, keystrokes) που χρησιμοποιήθηκαν και όποιου μηνύματος λάθους απεικονίστηκε στην οθόνη σας. Σημειώστε το λογισμικό (software) και το υλισμικό (hardware) που χρησιμοποιείτε και όλες τις σχετιζόμενες λεπτομέρειες όπως είναι τις παράμετροι επικοινωνιών που έχετε θέσει. Αυτές οι πληροφορίες θα βοηθήσουν το προσωπικό του Γραφείου Αρωγής του ECHO για να αναλύσει το πρόβλημά σας και να παράσχει ταχύα βοήθεια.


ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ (SOFTWARE)

'Ενας τρόπος με τον οποίο ένας νέος χρήστης μπορεί να βοηθήσει τον εαυτό του είναι το να διασφαλίσει ότι χρησιμοποιεί καλό, αξιόπιστο λογισμικό επικοινωνιών. Αναξιόπιστο και κακώς δομημένο λογισμικό επικοινωνιών για έναν νέο χρήστη είναι υπερβατά (virtually) αδύνατον να χρησιμοποιηθεί. Το κόστος δεν είναι απαραιτήτως ένας ενδείκτης (indicator) καλού ή κακού λογισμικού. Ρωτήστε τριγύρω, και μιλήστε με έναν πωλητή ο οποίος χρησιμοποιεί ο ίδιος λογισμικό επικοινωνιών. Αναζητήστε κατάλληλο κοινόχρηστο (public domain) λογισμικό.

Αν είστε νέος στις επικοινωνίες είναι απίθανο να έχετε την ανάγκη εκτενών και περίπλοκων πακέτων λογισμικού και είναι πιθανό ότι ακόμη και έμπειροι χρήστες δε χρησιμοποιούν περισσότερο από ένα πολύ μικρό μερίδιο των ευκολιών που διατίθενται για αυτούς. Αρχικά αναζητήστε την απλότητα και την αξιοπιστία.

ΥΛΙΣΜΙΚΟ (HARDWARE)

Η επιλογή του υλισμικού δεν είναι καθοριστική (critical). Ο ECHO μπορεί να χρησιμοποιηθεί με οποιονδήποτε τύπο ΗΥ ή τερματικού από έναν κεντρικό ΗΥ (mainframe) ως έναν οικογενειακό ΗΥ παιχνιδιών που χρησιμοποιεί μια τηλεόραση για οθόνη.


ΔΙΑΜΟΡΦΩΑΠΟΔΙΑΜΟΡΦΩΠΟΙΗΤΗΣ (ΔΑΔ, MODEM)

Η επιλογή του δεν είναι καθοριστική μολονότι ακουστικά συνεζευγμένες (acoustic coupled) συσκευές δύνανται να είναι πιο επιρεπείς σε προβλήματα από ότι ο τύπος που συνδέεται απευθείας στον τηλεφωνικό ρευματοδότη (πρίζα, socket).


ΑΠ'ΕΥΘΕΙΑΣ ΚΛΗΣΗ ή ΜΕΣΩ ΤΟΥ PSDN

Θεωρητικά κάποιος θα περίμενε ότι η μέθοδος πρόσβασης με απευθείας κλήση θα παρήγαγε προβλήματα σχετιζόμενα με τέτοια πράγματα όπως ο θόρυβος γραμμής αλλά στην πράξη αυτό δε φαίνεται να είναι σημαντικό.


ΚΟΙΝΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ


  1. Δε μπορώ να συνδεθώ με το PAD

    1. Καλείτε το σωστό αριθμό για την ταχύτητα σε bits/sec που έχετε επιλέξει;
    2. Τα πρωτόκολα επικοινωνιών σας είναι σωστά ρυθμισμένα; Δείτε το Κεφάλαιο 2.

  2. Δε μπορώ να ελέγξω το modem (ΔΑΔ)

    1. Ελέγξτε την κατεύθυνση (lead) και τις συνδέσεις του modem (ΔΑΔ) σας. Μερικοί ρευματολήπτες RS 232 είναι αντιστρεπτοί (αντιστρέψιμοι, reversible).
    2. Μερικά τερματικά και ΗΥ έχουν άνω της μίας πύλες επικοινωνιών (communication ports). 'Εχετε επιλέξει τη σωστή;

  3. Μόλις το modem (ΔΑΔ) συνδέεται με το PAD κλείνει η γραμμή

    Αυτός ο τύπος προβλήματος μπορεί να συμβεί όταν χρησιμοποιείται λογισμικό με χαρακτηριστικά αυτόματης εισδοχής (log on) τα οποία έχουν τεθεί λανθασμένα. Προσπαθείστε χρησιμοποιώντας τον τρόπο λειτουργίας (mode) κουτού τερματικού (dump terminal) ή διαφορετικό λογισμικό.

  4. Δεν μπορώ να εισέλθω (log on) στον ECHO

    1. Ο προσωρινός σας κωδικός αναγνώρισης (password) έληξε. (Κώδικας (code) μη αποδεκτός από τον ECHO).
    2. Οι παράμετροι επικοινωνιών σας είναι λανθασμένα ρυθμισμένες. Δείτε το Κεφάλαιο 2 αυτού του εγχειριδίου.

  5. Ο χρόνος απόκρισης του συστήματος είναι βραδύτερος από ότι συνήθως

    Αυτό μπορεί να συμβεί για αρκετούς λόγους αλλά είναι πιθανό ότι ο αριθμός των χρηστών στο δίκτυο είναι μεγαλύτερος από τον συνήθη και καθυστερούν το σύστημα PSDN ή ακόμη και τον ECHO αυτόν καθ'εαυτόν. Δοκιμάστε να εισέλθετε πάλι ύστερα.

  6. Δε μπορώ να προσπελάσσω την επιθυμητή ΒΔ

    1. Η ΒΔ βρίσκεται υπό ενημέρωση και προσωρινά δεν είναι διαθέσιμη. Δοκιμάστε πάλι αργότερα.
    2. Ο κωδικός αναγνώρισής σας ενδεχομένως να μην είναι εγκεκριμένος για να προσπελάσσετε αυτή τη ΒΔ.

  7. Παράξενοι χαρακτήρες εμφανίζονται στην οθόνη

    Τούτο δύναται να είναι θόρυβος γραμμής. Δοκιμάστε να καλέσετε ξανά ή δοκιμάστε πάλι μετά.

  8. Δεν υπάρχει σύμβολο $ στο πληκτρολόγιό σας

    Ο ECHO μπορεί να χρησιμοποιηθεί επιτυχώς μόνο με πληκτρολόγια που χρησιμοποιούν χαρακτήρες του πρότυπου (standard) ASCII κώδικα. Αυτός ο κώδικας είναι ο ίδιος με τον ISO 6461973 και τον DIN 6600. Οι χρήστες με τερματικά που λειτουργούν υπό το DOS μπορούν να επεαναρχικοποιήσουν (reconfigure) τα πληκτρολόγιά τους σε διαφορετικά πρότυπα χρησιμοποιώντας τη διαταγή KEYB του DOS. Για να το κάνετε αυτό εισέλθετε στο σύστημα DOS και πληκτρολογήστε

      KEYBUK <cr>

    Αν τώρα πατήσετε SHIFT4 θα πρέπει να δείτε ένα σύμβολο $ στην οθόνη σας. Το τερματικό σας θα επανεισέλθει (reboot) στη δική σας γλωσσική εκδοχή (version) την επόμενη φορά που θα το "ανοίξετε" (switch on) ή μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τη διαταγή KEYB πάλι.

    Εναλλακτικά ένας χαρακτήρας $ μπορεί να απεικονιστεί πατώντας το πλήκτρο ALT και πληκτρολογώντας

      36

    τη δεκαδική τιμή του χαρακτήρα $.

    Δείτε το εγχειρίδιό σας του DOS για περαιτέρω λεπτομέρειες και για τις δύο προαναφερθείσες μεθόδους.

  9. Ανεπιθύμητες τροφοδοτήσεις γραμμής (line feeds) εμφανίζονται στην έξοδο στοιχείων (output) του ECHO

    Τούτο το πρόβλημα τείνει να επισυμβαίνει ενίοτε και οφείλεται δι'αλληλεπιδράσεως (by interaction) της εξόδου στοιχείων από τον ECHO με το σύστημα PSDN και/ή του λογισμικού σας. Δοκιμάστε τα ακόλουθα:

    1. Επαναρχικοποιήστε (reconfigure) το δικό σας λογισμικό ούτως ώστε να διυλίζει (διηθεί, φιλτράρει, filter out) τις ανεπιθύμητες τροφοδοσίες γραμμής. Το <cr> θα έπρεπε να είναι μόνο <cr>, όχι <cr>/LF όπου LF=τροφοδοσία γραμμής (line feed).
    2. Επαναθέστε (reset) την παράμετρο Χ του PAD στο 0 όταν εισέλθετε. (Χ είναι η παράμετρος του δικτύου που προσθέτει ένα LF μετά το <cr> π.χ. η παράμετρος αρ.13 στο Ηνωμένο Βασίλειο). Για παράδειγμα αφού έχετε αποστείλει το NUI σας πληκτρολογήστε

      CTRLP SET

      13:0 <cr> όπου CTRLP είναι το πλήκτρο CONTROL πατημένο με το πλήκτρο του γράμματος P.

    3. Δοκιμάστε να εισέλθετε στον ECHO με ένα κεφαλαίο B Πεδίο Κλήσης Δεδομένων του Χρήστη (Call User Data Field, CUDF). Επικοινωνήστε με την τηλεπικοινωνιακή σας αρχή για το χαρακτήρα διαχωρισμού μεταξύ του NUA και του CUDF. (Στο Ηνωμένο Βασίλειο ο χαρακτήρας διαχωρισμού είναι το *D).

    Εάν δεν είστε σε θέση να θέσετε το σύστημα PSDN σας με αυτόν τον τρόπο επικοινωνήστε με την αρχή τηλεπικοινωνιών σας και ρωτήστε τους πως να θέσετε το πλαίσιο (profile) του PAD για να διηλύσετε τις τροφοδοσίες γράμμης. Αν παρόλα αυτά έχετε μπελάδες, τηλεφωνήστε στο Γραφείο Αρωγής (Help Desk) του ECHO στο Λουξεμβούργο (+352) 34981-200, ή αναφερθείτε στον πίνακα της δωρεάν τηλεφωνικής (free-phone) υπηρεσίας στο τέλος αυτού του εγχειριδίου.


Ελληνική σημαία κυματιστή (κίτρινη) {Σημείωση της Ελληνικής έκδοσης : Οι σύνδεσμοι (links) οι οποίοι περιέχουν μόνον γράμματα του Λατινικού αλφαβήτου οδηγούν στους συνδέσμους που οδηγεί και το αντίστοιχο Αγγλικό κείμενο. Δεν υπάρχουν στα Ελληνικά διότι δεν αποτελούν αντικείμενο της εργασίας μου. 'Οσο για τους υπόλοιπους, οδηγούν σε Ελληνικά κείμενα, εκτός και αν αναφέρεται κάτι άλλο.}


[ Σελίδα αφετηρίας του οικοδεσπότη ] [ Help ] [ Συνήθως απευθυνόμενες ερωτήσεις ] [ Subject Index ] [ Text Search ] [ Discussion forums] [ Feedback and queries ] [ Europa WWW server ]
©ECSC-EC-EAEC, Brussels-Luxembourg, 1996
webmaster@echo.lu


Για όσους επιθυμούν πλαίσια (frames)

Βέλος προς τα αριστερά
Προηγούμενη ιστοσελίδα της εργασίας
Βέλος προς τα δεξιά
Ακολουθούσα ιστοσελίδα της εργασίας
Βέλος προς τα πάνω
Ιστοσελίδα αφετηρίας (ενότητα του ECHO)
Βέλος προς τα πάνω
Ιστοσελίδα αφετηρίας (ανακεφαλαίωση)
Βέλος προς τα πάνω
Ιστοσελίδα αφετηρίας της εργασίας

Για όσους δεν επιθυμούν πλαίσια (frames)

Βέλος προς τα αριστερά
Προηγούμενη ιστοσελίδα της εργασίας
Βέλος προς τα δεξιά
Ακολουθούσα ιστοσελίδα της εργασίας
Βέλος προς τα πάνω
Ιστοσελίδα αφετηρίας (ενότητα του ECHO)
Βέλος προς τα πάνω
Ιστοσελίδα αφετηρίας (ανακεφαλαίωση)
Βέλος προς τα πάνω
Ιστοσελίδα αφετηρίας της εργασίας